Week 2 - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Demi Remers - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Demi Remers - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: Demi

Blijf op de hoogte en volg Demi

26 Mei 2014 | Filipijnen, Calinan

Woensdag hadden we onze eerste stage dag in het weeshuis, er zitten 21 kinderen in het huis. Toen we daar binnen kwamen pakten de kinderen onze hand en legde die op hun voorhoofd.
Dat is een teken dat ze je accepteren, dat vond ik erg bijzonder.
We kregen van de begeleidster te horen dat ze het heel erg leuk vinden om te zwemmen, maar dit bijna nooit doen.
Wij hebben alle kinderen de volgende dag mee genomen naar het zwembad wat ze echt geweldig vonden.
Dat was voor ons erg leuk om te zien.
Vrijdag zijn we een weekend weggeweest naar samal,we hadden ons voorbereid op een luxe hotel, toen we de kamer in kwamen viel dat erg tegen.
Er stond een 2 persoons bed en er lag een matras op de grond.
We waren best teleurgesteld, omdat we op iets anders gerekend hadden.
De volgende dag hebben we een boodtocht gemaakt rondom het eiland talikud waarbij we op sommige plekjes stopten om te zwemmen of het strand te bekijken.
Sommige stranden waren zo mooi om te zien dat het net een foto leek.
Door al dit moois waren we de kamer ook alweer vergeten.
Ook was er een heel leuk feest op ons resort, een schuim/neon party.
Er waren nog meer Nederlandse studenten op dat resort, we zijn samen met hun op het podium geklommen, weer leek het net of we beroemd waren.

De volgende dag hebben we het rustig aan gedaan en lekker op het strand gezeten.
Wel kwamen er telkens mensen vragen of je iets van ze wilde kopen, of ze kwamen muziek voor je maken en daar wilde ze geld voor hebben. Dit waren allemaal best jonge kinderen.

Nu zijn we weer in ons huisje in calinan en zijn vandaag weer begonnen in het weeshuis.
Vanacht gaan we 5km lopen voor een goed doel.

• 26 Mei 2014 - 11:49

Anita:

Nou Demi,
    De plaatjes zien er zeker heel mooi uit....en dan kan ik me voorstellen dat je een luxere kamer verwacht.
    Jullie zullen voortaan vaak terug denken aan hoe jullie nu wonen denk ik.
    Ik vind het wel knap hoor hoe jullie dit ondergaan. Veel plezier en succes vannacht!!
    X Kees en Anita

• 26 Mei 2014 - 12:52

Patries:

Hoi Steef en Deem ,Super leuk om jullie reisverslagen zo te lezen wat een luxe voor ons,dat was jaren geleden wel anders toen alles met de post moest en de kaarten aankwamen als vakantie gangers thuis waren. De natuur en het water Wouwww geen andere woorden voor.Wat een voorrecht om zulke dingen persoonlijk op je netvlies te hebben wat je fotos weergeven. De minder luxere dingen zullen best even terleurstellend zijn maar vergeet ook niet dat het voor velen daar zelfs een luxe is en je straks je eigen bedje dubbel waardeerd :-) Jullie hebben zo een druk programma en gelukkig elkaar daar waardoor de weken erg snel gaan en heimee wat minder zal worden. De eenvoudigheid en dankbaarheid die het volk daar bezit zouden wij nog wat van kunnen leren ,we zijn erg verwend ;-). Uitkijkend na jullie vakantie samen die hier na volgt zal dit alles nog mooier maken . Geniet er maar lekker van en maak samen mooie herinneringen waar je jaren later nog met plezier op terug kan kijken en verwen de kinderen daar maar goed met alles wat jullie hun kunnen leren . Ben benieuwd na de rest van het avontuur xxxxxx

• 26 Mei 2014 - 12:52

Patries:

• 26 Mei 2014 - 14:55

Joyce:

He Demi en Steef,
    Leuk om weer een verslag van jullie te krijgen/lezen!
    Ja luxe is een groot begrip en voor ons blijkbaar "heel gewoon"!
    Zo te lezen en zien aan de foto's hebben jullie het super daar!
    Geniet ervan en tot het volgende verslag! XX

• 26 Mei 2014 - 20:42

Jannie Willemsen:

Hoi

Mooi verhaal. Volgende keer maar een luxor hotel nemen, en lekker van al dat moois genieten.

Gr xxx