Week 1 - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Demi Remers - WaarBenJij.nu Week 1 - Reisverslag uit Calinan, Filipijnen van Demi Remers - WaarBenJij.nu

Week 1

Blijf op de hoogte en volg Demi

19 Mei 2014 | Filipijnen, Calinan

Vandaag onze eerste opdracht en meteen heel veel meegemaakt.
Om negen uur vanochtend moesten we klaar staan om te gaan schilderen op een basisschool.
De basisschool was een uur hier vandaan dus zijn we daar heen gereden met een busje die voor ons geregeld was, gelukkig zaten we er nu maar met z'n 7e in.
Toen we eenmaal aankwamen bij de basisschool was er een optreden bezig wat erg leuk was.
Wij mochten op de tribune komen zitten, en werden bekeken als of we beroemdheden waren, iedereen wilde met ons op de foto en wilde een praatje met ons maken, er kwam zelfs een meisje vragen om een handtekening omdat ze het zo speciaal vond dat wij er waren, en vooral dat we blank zijn.

We hebben geholpen met wat stoelen te schilderen en mochten daarnaa mee eten met de lunch wat erg lekker was.
Bij de lunch kregen we ook het hier o zo beroemde stuk fruit genaamd: Durian, ze zeggen hier over: smells like hell, tastes like heaven.
Daar denken wij anders over, het stinkt inderdaad maar lekker is het niet!
Na de lunche hebben we nog wat foto's gemaakt en een rondje gelopen door de school, de klaslokalen zijn niet erg groot, wel zitten er rond de 40 tot 50 kinderen in een klas lokaal.

Daarna zijn we weer het busje in gestapt en zijn we naar The rehab (een afkickkliniek) geweest om te kijken of we daar onze stage willen gaan lopen.
Het was erg indrukwekkend, de mannen en de vrouwen zijn van elkaar gescheiden en er zijn hele strenge regels.
Als je een fout begaat krijg je straf.
De eerste straf is niet erg dat is bijvoorbeeld een corvee taak, maar de straffen daarna worden steeds en steeds erger.
Bijvoorbeeld 8 uur met je gezicht naar de muur staan en jezelf niet mogen bewegen.
Of een cel waar een houte plank in ligt als bed waar je dan 9 dagen in moet blijven zitten.
Het gaat er daar heel anders aan toe als in Nederland.

Morgen gaan we naar het weeshuis om te kijken of we dat een leuke stage plek vinden, ik denk nu dat dit meer iets voor mij is

• 19 Mei 2014 - 15:29

Maaike:

Mooi verhaal Demi en ja, wat een andere regels in een gevangenis dan wij kennen he? Wat maak je al in een korte tijd veel mee. Heel goed dat jullie het weekend lekker naar malagos zijn gegaan, groetjes Maaike

• 19 Mei 2014 - 15:30

Brenda:

Oo wat spannend allemaal meid!
    Nou hoop dat je gauw je stage plekje heb gevonden.
    En fijn om zo van jou op de hoogte te kunnen blijven.
    Gr. Johnny, Brenda en Melissa xxx

• 19 Mei 2014 - 16:35

Hennie :

lijk ons ook leuker voor jouw dat weeshuis maar je heb al een hoop gezien en lekker zwemmen daar gr. opa en oma hvj xxxxxxxxx

• 19 Mei 2014 - 16:47

Pim:

Ha die Demi en Steef!

Wat een mooie ervaring doen jullie nu op. Ik ben jaloers dat jullie durian hebben gegeten! Ik vind het wel lekker! En jammer, meenemen mag niet....anders stinkt alles!!
    Geniet maar van deze beleving, het weer en de cultuur.
    groetjes,
    Pim

• 19 Mei 2014 - 18:30

Jannie Willemsen:

Wat een mooi verhaal en ervaring. Ben benieuwd wat jullie stage plaats word. Leuk om allemaal zo te lezen. Gr xxxx

• 19 Mei 2014 - 20:36

Simone :

Wat leuk om weer wat te lezen van je & ben benieuwd wat je stageplek wordt weeshuis ja da lijkt me ook wel wat voor jou.
    Voor morgen weer veel plezier en we horen je weer
    Knuffie knuffie xx simone

• 19 Mei 2014 - 21:49

Joyce :

Leuk om weer een verslag te lezen! Fijn dat jullie
    mogen kiezen wat je stage plaats wordt!
    Ben benieuwd wat het gaat worden!
    Geniet ervan en tot het volgende verslag! XX

• 20 Mei 2014 - 03:29

Demi Remers:

Leuk dat jullie zo meeleven met ons! Bedankt hier voor, tot het volgende verslag. Liefs XXX

• 20 Mei 2014 - 08:37

Joke Hendriks :

Hoi Demi en Steeph, wat een leuke ervaring weer, ja daar behandelen ze de mensen anders dan bij ons, niet altijd leuk om te zien, hoop voor jou dat je een stageplek bij de kinderen krijgt en van die Durian had ik jou wel kunnen vertellen, stinkt als een otter, hebben ze ook in indonesie en ik vind het ook niet lekker, wens jullie weer heel veel plezier en kijk weer uit naar de fotos en volgende verhaal xxx

• 20 Mei 2014 - 08:50

Silvia:

Heb je verslag weer gelezen.Leuk hoor.
    Pas goed op jezelf en ben benieuwd na het volgende verslag.
    Xx

• 20 Mei 2014 - 09:28

Riet Hendriks:

Demi geweldige ervaring geniet er maar van
    en wat een mooie natuur is het niet erg warm?

grt Jo Rietje xxxxxx

• 20 Mei 2014 - 12:17

Demi Remers:

Hallo tante rietje,
    Het is hier heel warm, ik heb ook bijna heel de dag door dorst.
    Ik drink veel water.

Liefs

• 20 Mei 2014 - 12:19

Sharon:

Erg leuk om zo met jullie "mee te reizen" . Geniet van alle indrukwekkende ervaringen ! X

• 20 Mei 2014 - 15:45

Anita Peters:

Hey Buuf! echt leuk hoor zo'n verslag...kunnen we hier lekker volgen wat jullie allemaal doen! Groetjes uit de Schipbeekstraat!!!! x